5 redenen waarom je liever in fysieke winkels wilt shoppen

Winkelcentrum Wijchen - Foto Dick Vogelzang - Wijchen=

5 redenen waarom je liever in fysieke winkels wilt shoppen

09-11-2023

Binnen het hart van Wijchen is het heerlijk shoppen! Mooie, unieke, gezellige winkels voor iedereen. Het centrum kenmerkt zich door de vele exclusieve boetiekjes, speciaalzaken, maar ook de bekende filiaalbedrijven. Op zoek naar mode, lifestyle of cadeauwinkels, je vindt het er allemaal!

Maar het winkelgedrag van consumenten is moeilijk te voorspellen en switcht geregeld tussen online shoppen en een fysiek winkelbezoek. Natuurlijk kiezen wij voor fysiek winkelen, dat is wel duidelijk. Maar toch zijn er genoeg consumenten die kiezen voor het online gemak, maar is dat wel zo gemakkelijk? Wij geven de 5 grootste redenen waarom klanten liever fysiek winkelen dan online.

1. Ervaar het product
De naam zegt het eigenlijk al, het product ervaren. Die ene stoel, zit die nou echt lekker? Die leuke zachte trui die ik online zag, is die echt zo zacht als dat ik verwacht? 5 sterren gekregen in de reviews, maar is dat ook mijn mening? In een fysieke winkel heb je altijd een mogelijkheid om te passen én te voelen.

2. Deskundig advies
Het belangrijkste en de grootste reden waarom fysiek winkelen zo fijn is, is advies van iemand die het begrijpt! Het personeel beschikt over de nodige kennis en dat schept vertrouwen. Hoe beter het advies, hoe fijner het is om rond te neuzen in de échte winkels.

Shoeby - Centrum Wijchen - 5 redenen fysiek winkelen - Wijchen=

3. Direct in bezit van het product
Fysieke winkels hebben een streepje voor als het gaat om het direct ontvangen van het product. Koop je online, dan moet je tussen bepaalde tijd verplicht thuisblijven, oeps, bezorger gemist! Ophalen op een afhaalpunt, maar die is morgen pas open. Naja, je herkent het wel… Ergernis! Dankzij zo’n bakstenen winkel ben je direct in het bezit van het product. Snelheid en tijdswinst zorgen voor een goed gevoel!

4. Klantbeleving
Het beleven… Voelen, ruiken, proeven, hoe persoonlijker hoe beter! Diverse winkels bieden persoonlijk stijladvies of organiseren speciale VIP-avonden. Klantbeleving is cruciaal en fysieke winkels kunnen hier meer dan ooit het verschil maken tegenover online concurrenten.


5. Geen retourzendingen met gedoe
Wat een gedoe, pakketje 3 dagen geleden besteld, op moeten halen op een ophaalpunt… Heb ik mijn nieuwe trui eindelijk in handen, zit er een enorm gat in! Bespaar je de onzekerheid en bespaar je de moeite om online gekochte producten die niet in de smaak vallen retour te sturen. Winkel fysiek! Je weet wat je koopt, er is persoonlijk advies en als er iets is met het product, denkt het personeel graag met je mee.